Aanpassing programma supervisie vertrouwenspersonen – schooljaar 2020-2021. (Het thema agressie verschuiven we dan naar een later moment.)

Beste vertrouwenspersoon,

“ In maart ging ons land in lockdown omwille van COVID-19. De maatregelen werden ondertussen versoepeld, verstrengd, terug versoepeld. Toch is niets meer hetzelfde als vroeger. Onze sociale contacten zijn verminderd. De spontaniteit en de zekerheid in ons leven zijn gedaald. Voor verschillende mensen is het leven minder leuk geworden. Ook de opstart van het nieuwe schooljaar gebeurt met vele nieuwe regels, onzekerheden, soms met angsten en frustraties. De veranderingen wegen  …

Allicht heb je als vertrouwenspersoon hiervan al veel signalen opgepikt, of ben je in rol daadwerkelijk aangesproken door collega’s. Misschien stel je jezelf vragen hoe je er als vertrouwenspersoon in deze, voor velen, spannende periode daadwerkelijk kunt zijn voor de collega’s.

We willen daarom het thema voor de komende supervisie richten op jouw rol als vertrouwenspersoon in deze corona-tijd. Op welke manier neem je je rol op? Welke vragen of noden roept dat bij jezelf op? Kan je je rol als vertrouwenspersoon voldoende zichtbaar maken op school? Is er een vorm van afstemming met de hiërarchische lijn/directie?

In deze supervisie gaat het ook om jouw psychosociaal welzijn! Door middel van het uitwisselen van ervaringen tussen vertrouwenspersonen proberen we te leren van elkaar, elkaars verhalen te (h)erkennen te delen wat ons vanuit onze rol bezig houdt.

Dit met de doelstelling het psychosociaal welzijn op school vanuit jouw rol als vertrouwenspersoon mee te verhogen. “

Leave a comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *